Wednesday 20 November 2013

6 PETANDA LELAKI SETIA

1. MEMBIMBING & MELINDUNGI
   Jika kekasih kamu seorang yg setia dia boleh membimbing & melindungi. Dalam sebuah hubungan, si dia merupakan seorang pemimpin & ketua. Jadi apabila kalian bersama, si dia mampu membimbing kamu ke arah kebaikan demi hubungan cinta.

2. MENGHORMATI & MENGHARGAI
   Lelaki yg setia tidak akan menjadikan teman wanitanya sebagai 'orang suruhan' seolah-olah hanya dia sahaja yg berkuasa. Si dia perlu menghargai setiap pendapat dan perbezaan yg anda berikan. Pada masa sama, si dia juga turut menghormati dan menjaga kamu sebaiknya. Si dia tidak akan pernah berkasar sama ada dari segi percakapan atau perbuatan.

3. JUJUR
   Si dia juga akan jujur dalam setiap tindakan dan percakapannya. Si dia akan sentiasa memberitahu kamu perkara yg sebenar walaupun si dia telah melakukan kesilapan tanpa ada maksud yg negatif. ;)

4. BERSYUKUR
   Lelaki yg setia adalah lelaki yg tahu bersyukur. Dia akan sentiasa merasa puas dengan apa yg telah dicapainya seterusnya menjaga apa yg telah dimilikinya. Ini kerana, dia percaya bahawa setiap apa yg diperolehnya adalah hasil usahanya sendiri bergitu jugalah dalam hubungan.

5. MENEPATI JANJI
   Jika sesekali mereka terlambat untuk janji temu, maafkan saja mereka. Tetapi, seorang lelaki yg setia akn sentiasa menepati janji. Ia secara tidak langsung, menunjukkan si dia benar2 menjaga komitmen cinta yg sedia terjalin. Jika dia terlewat sekalipun, dia akan berterus terang lalu mengajak kamu berbincang untuk mencari penyelesaian. :D

6. TIDAK MEMBERONTAK & TIDAK DAHAGAKAN PERHATIAN
    Lelaki yg setia tidak akan memberontak dan tidak terlalu dahagakan perhatian. Dia tidak akan meminta-minta atau mencari pujian daripada gadis lain semata-mata mahu memastikan dia cukup tampan atau selayaknya menjadi teman istimewa kamu.
 

No comments:

Post a Comment